Dar Es Salaam, live I: man in bus



I am currently in Tanzania for the Busara Festival in Zanzibar. Before going to the island I have a few days in Dar. I will text you about what I see, but I will take no pictures, because they would not make you see what I see, not that I see something extraordinary, but I see what I see and you have your own eyes. I am going to Kawe to get a haircut, and a man in the bus surprises me.


Jeg har besluttet at blive klippet i Dar. Så kan jeg måske ved samme lejlighed få en snak om hår og frisørsaloner. Den ligger lidt udenfor byen. Jeg tager bussen. I bussen får jeg efter et stykke tid en siddeplads. Lidt senere kommer en mand ind. Han står tæt op ad mig. Læner sig over mig og ser indtrængende på mig. Pludselig har jeg hasn mappe/taske på mit skød. Det sker uden han siger et ord, men han vil gerne lade mappe hvile hos mig så han kan holde med begge hænder stående mens bussen ryster. Jeg får lov til at beholde hans mappe indtil han noget senere få en siddeplads bag mig. Inden har sætter sig ned tager han mappen uden vi veksler et eneste ord.

Comments

Popular posts from this blog

Bazungus in Kampala

Africa does not exist

26/3 07 The Library (cont)

Tanzania I - Swahili man

Meeting Uganda and "the other"